Sedan sist har våren verkligen gjort sitt intåg i Mjöhult, det blommar i rabatter, buskar och gräsmattor! Pappan har skövlat i förberedelse för staket, så nu är vedboden packad med ved och mer ska in så fort det blir hugget! Det blir MYCKET ved av ett par träd...
Dino växer - 72 cm och 8980 g är senaste rapporten från farbror doktorn som vi träffade igår - men mamman väntar fortfarande på fler tänder och på de första stegen. Lilleman blir modigare och modigare, står gärna utan att hålla i sig, med bara tjocka magen som stöd!
Vad har vi då hittat på sen sist? Inte är det lätt att komma ihåg - man minns ju knappt vad sina barn heter, eller hur mormor? ;) Det har varit marknad i Höganäs, och Dino njöt av att titta på allt folk i selen hos mamma. Vi fick en marknadspeng av morfar och det blev ett par fina tröjor för den. På eftermiddagen körde vi till kusin Anton som fyllde 11 och fick grillad korv och tårta, mycket mysigt och gott! På kvällen åkte vi tillbaka till Höganäs för lite pizza hos morfar. Jättetrevligt!
I veckan har vi redan hunnit med att träffa moster Anna och storhandla. Idag ska vi på promenad med favorittöserna, sedan vankas fikor, promenader och kanske lite Valborgsfirande med pappas gamla kompis!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar